woensdag 5 maart 2014

Het kleurrijke werk van kunstenares Andrea Letterie

Speurend naar dahlia's op het www, kwam ik op de website van kunstenares Andrea Letterie terecht. Ik heb haar blog van voor naar achter doorgebladerd en genoten van haar vrolijke kleurrijke schilderijen. Allereerst zag ik dit prachtige schilderij van een vaas met dahlia's. Ik denk dat het dahlia's zijn uit haar eigen tuin.


Andrea schildert niet alleen vazen met bloemen, maar ook vintage servies en dieren.



 Een favoriet model is haar hondje Beer. 


Het werk van Andrea Letterie kun je zien (en kopen) bij Galerie de Vis in Harlingen en Artacasa in Amsterdam. Sinds kort zijn er ook producten in de Rice collectie met afbeeldingen van het werk van Andrea Letterie.



Informatie:
http://www.andrealetterie.nl/
http://www.galeriedevis.com/bekijk-de-collectie/andrea-letterie/
http://www.artacasa.nl/artists/Letterie_Andrea%203.htm
https://www.ricebyrice.com/en-nl/

25 opmerkingen:

  1. Heerlijk om naar dergelijk werk te kijken : uitbundige kleuren en meteen gecharmeerd van de ogenschijnlijke eenvoud die natuurlijk ook weer niet zo heel simpel is... des zon straalt hier zo voorjaarsachtig dat het er helemaal bij past ... groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dit er kleurrijk uit, mooi hoor!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van dit werk word je toch helemaal blij!
    Zo mooi kleurrijk!
    Past ook helemaal bij het weer dat we op dit moment mogen genieten.
    Prachtig Willy!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat weer een leuke reportage. Dat ik bij jou moet lezen dat er prachtig werk te zien en te koop is in een galerie hier vlak bij... Daar kan ik zo naar toe fietsen of zelfs lopen....
    Fijne week; het weer blijft stralend.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vooral Beer is echt heel lief! \Dahlia's, we noemden als kinf oorwurmbloemen zijn gewoon prachtig, maar worden dikwijls ouderwets gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontdekking Willy, erg leuk, dank je wel.
    Veel liefs
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie schilderstukjes, ik heb haar naam en galeries genoteerd, daar ga ik eens kijken als ik meer tijd heb.
    Groeten, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Is weer een mooi blogje en mooie schilderwerkjes ..vrolijke kleurtjes ...
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi, vooral die dahlia's, mijn favorieten. Leuke spulletjes ook met haar werk erop.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Willy. Ik ben het met Jeanny eens. Mooi en kleurrijk.Groeten Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heerlijk kleurrijk. Maar het schilderij van haar hondje Beer vind ik prachtig. Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie foto's van mooi werk.
    En niet eens zo ver van hier te koop.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beste Willy,
    Dat is zeker niet onverdienstelijk geschilderd; die dahlia's leken net echt. Ook haar andere werk is erg mooi.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja je word hier echt vrolijk van
    Groetjes uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha Willy; heb meteen haar blog bekeken! Wat een mooie en vrolijke kunst ! Inspirerend!...maar eerst mijn quilt en haakwerk afmaken voor ik mij op t schilderen van bloemen stort! :) groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig, hele mooie kunst, vooral de bekers en de poezen portretten! Zal de links even opzoeken. Bedankt voor deze leuke inspirerende post!
    hugs, Elsina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooi schilderwerk. En ja, Dahlia's, prachtig! Mijn vader kweekte ze vroeger altijd en ik had ze in het najaar dan ook altijd in huis. Ik ben ook even naar beneden gescrold om naar je post over dahlia's te kijken en ik dacht: "Verdraaid, zal ik eens proberen of ze het hier in Zweden doen?"
    Gewoon eerder in de grond stoppen en voor de vorst eruit. Altijd het proberen waard, kan hooguit een paar knollen kosten.
    Bedankt dat ik zo op het idee gekomen ben, weet ik weer iets mee te nemen als ik in NL ben, dat wordt weer afgeladen :-).
    Groetjes, Gon

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat prachtig en fleurig is alles geschilderd.
    En dat dahlia-schilderij is schitterend.
    Groetjes, Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuk weblog. Ik word er helemaal blij van. Van het werk, het hondje, de opzet, alles. Ik ga het ook volgen, leuk!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dankjewel Willy voor de tip. Letterie past qua stijl perfect bij mij. Naar zo'n artiest ben ik altijd op zoek. Ik bekijk meteen haar site/blog.

    Misschien nog een idee voor een verjaardagscadeau voor mijn echtgenoot. Hij is gek op dat soort dingen.
    (ik ook)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ben bij Letterie gaan kijken.
    Vooral fan van haar kleurige boeketten en van "beer"

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jaaa prachtig van kleur!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen