maandag 24 november 2014

Een gezellige dag

Anke, Gerda, Ingrid, Joke, Joyce, Mienke, Willeke en ik, keken al weken uit naar een gezellige dag samen. Helaas moest Mienke verstek laten gaan. Joke, Willeke, Gerda en ik uit het oosten en Ingrid uit het zuiden, reisden zaterdag naar het westen waar Joyce en Anke wonen. Wij werden hartelijk begroet door hen. 


Hierboven zie je een stukje van de sfeervolle huiskamer van Joyce. Als er 7 handwerksters bij elkaar zijn en hun spullen uitstallen lijkt het echter snel een rommeltje. Het is natuurlijk wel een gezellig rommeltje. Op de tafel staan cadeautjes die we aan elkaar uitdeelden. Daartussen staat lekkers waar Joyce ons trouwens de hele dag geweldig mee verwende. Onze meegebrachte tassen en mandjes  met handwerk plaatsten we op de eettafel, want alles moest even veiliggesteld worden voor de jonge vrolijke teckel Lotte.


Eén van de leuke dingen tijdens zo'n dag is het bekijken van elkaars handwerk. Het duurde dan ook niet lang voor er één en ander uit de tassen en mandjes tevoorschijn kwam. Ik heb een aantal collages gemaakt van mijn foto's. Kijk en geniet mee. Allereerst van Joyce, de gastvrouw van deze dag. Als je op de namen klikt kom je bij hun verslagen terecht.

JOYCE



INGRID



GERDA


WILLEKE


ANKE


JOKE

Uit ervaring weten we dat zulke gezellige dagen voorbij vliegen. Voor deze keer hadden we dan ook afgesproken om een paar uurtjes langer te blijven en ook een warme maaltijd samen te nuttigen. Joyce had voor 's avonds een heerlijke erwtensoep klaargemaakt.


Wij kunnen nagenieten van een gezellige dag. De foto's die ik maakte waren een beetje donker, ik heb ze nu een cinemascoopbewerking gegeven. 


33 opmerkingen:

  1. Wat een mooie dingen maken jullie allemaal. Prachtig. Veel inspiratie.... De gehaakte deken in de eerst foto is ook een favoriet. Geniet maar lekker na.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, wat was het gezellig hè? Van dat indutmomentje had je niet moeten zeggen dat het niet opvalt want nu zie ik het juist!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat moet dat een geweldige dag geweest zijn Willy, zo samen met allemaal handwerk-blog vriendinnen.
    En wat zie ik mooie dingen, de quilts zijn allemaal prachtig, daar gaat mijn hart het meest naar uit. Bij sommige blogs ga ik regelmatig op visite dus ik had er al wel wat van gelezen. Leuk. Ik ga nu ook nog naar de andere kijken.
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk om na te kijken,...
    heb je wel verteld dat ik Joyce wel mis op haar bloghuisje?
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik wou dat het zaterdag was,...
    ;o)
    De collages vind ik erg mooi!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke dag zal dat geweest zijn!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! De collages zijn zo mooi en nu zie ik nog veel meer dan ik al op andere blogs heb gezien....straks nog een keer bij alle dames neuzen. Ik heb zó veel bewondering voor jullie applicaties en quilts en breiwerken en haakkunsten! Heel erg bedankt dat wij ook mee mogen genieten van deze fantastische dag!!
    vrolijke groet
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk zo samen een dagje bij elkaar en genieten van elkaar en de mooie werkstukken.
    Bedankt voor d foto's.
    zonnige dag
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig, wat zullen jullie genoten hebben.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Willy wat heb je dat allemaal weer in beeld gebracht!!wat was het gezellig he..
    Vanmorgen je vest gebracht...heb je hem gevonden ???
    Durfde niet binnen te komen ...want echt waar ik had weer !!!...;0)
    Hele fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk al die foto's... lekker na genieten van een geweldige dag....wat lijkt het al weer lannnnnnggggggg geleden....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heerlijk , mooi en gezellig zo met elkaar !
    fijn dat je zo handig met foto 's bent ook :0))

    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super wat een mooie dingen en wat een prachtige dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk Willy, zo'n leuke blogstersdag!
    Wat maken jullie allemaal prachtige dingen.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie dingen Willy. Kan begrijpen dat het een heel gezellige dag is geweest.

    Groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige handwerken laat je zien!! Ik ben hier alweer veel te lang geleden geweest! Maar laatst hadden we het nog over je!! Er is namelijk nieuws! Er zijn 2 kabouterkindjes geboren in het Plakhuis.
    Eind van de maand denk ik dat ze wel op mijn blog willen pronken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wow, wat hebben jullie prachtige werkstukken gemaakt. Dat zal (letterlijk) smullen zijn geweest om dat allemaal te bekijken. Ondanks de paar uurtjes extra zal de tijd nog te kort zijn geweest om lekker bij te kletsen, denk ik...

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hej Willy,
    Veel schoonheden! Elk stuk ziet er prachtig uit!
    Bedankt voor het delen met ons ♥
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat kan alleen maar gezellig zijn geweest, zoveel moois te bekijken is toch een genot!
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Willy wat een gezellig verslag! Daar ben je toch zo'n knappert in!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat super gezellig het spat er af en mooie dingen

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Overdadig Geweldig Mooi, ik hou ervan!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow wat een mooie handwerkjes ...het ene nog mooier dan de andere ..prachtig
    het zag er ook gezellig uit ...ik wens jullie nog meer van die gezellige dagen ...
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  24. De gezelligheid spat van de foto's af. Wat een mooie handwerken. Ik ben helemaal weg van die gebreide deken.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het klinkt inderdaad als een hele gezellige dag en wat een prachtige quilts!

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een heerlijk clubje. Inspirerend en gezellig. Ik snap dat je hier naar uit kijkt. Op naar de volgende. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een gezellige dag en wat leuk dat wij allemaal zo heerlijk mogen meegenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een mooie quilts had iedereen bij zich, geweldig !
    dat zal flink genieten geweest zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een mooie quilts had iedereen bij zich, geweldig !
    Dat zal flink genieten geweest zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Beste Willy,
    Ja zoiets is best gezellig en wát een uitstalling van pracht handwerk; gemaakt door vrouwen met elk twee gouden handen! Die vrolijke jonge teckel Lotte had ik graag gezien...
    Mooi om zoiets te kunnen regelen, al lukte het niet om íedereen bij elkaar te krijgen.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat heerlijk, zo'n gezellig samenkomen om je passie te delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hej Willy wat een leuk blog heb je gemaakt! Zo ben ik er toch stiekem een beetje bij! Volgende keer hoop ik weer van de partij te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen