zaterdag 15 september 2012

Uitslag give away en een tentoonstelling op het nippertje

Het is tijd voor de uitslag van de GIVE AWAY. Allereerst wil ik iedereen bedanken voor het meedoen en de lieve reacties. Zoals je kon lezen blog ik nu vier jaar, al die jaren met veel plezier. Vorig jaar was er even een dip door de foute migratie van Weblog, waardoor mijn oude blog onherkenbaar werd, maar na een maand ben ik bij Blogger gestart met twee nieuwe blogs en daar voelde ik mij al snel thuis.


Fijn dat er nu zoveel lezers de weg naar mijn nieuwe blogs hebben gevonden. Ik vind het leuk dat ik iemand blij kan maken met deze give away. Het gastendoekje is gewonnen door Elsina (http://emsarts.blogspot.com/). Van harte gefeliciteerd. Als je contact met mij opneemt, kun je een kleur opgeven en komt er één naar je toe. Het email-adres staat onderaan dit blog bij mijn profiel.

Voor iedereen die zelf aan het breien wil. Het beige garen is Phil Coton 3 van Phildar, gebreid met nld.nr.3 (75 steken). Het naturel garen is Mississippi van Katia, gebreid met nld.nr 3,5 (60 steken). Het ecru garen is Basics Mixe van Lana Grossa gebreid met nld.nr. 3,5 (60 steken). De gastendoekjes zijn 27 x 37 cm. Ik heb 75 gram garen (1,5 bol) voor één gastendoekje gebruikt. Als je één bol hebt verbruikt, kun je ook makkelijk uitrekenen hoeveel garen je nog kunt gebruiken van de tweede bol.

Brei eerst een aantal naalden ribbels (recht aan beide kanten). Zodra je blokjes gaat breien, blijf je de eerste 5 steken en de laatste 5 steken ribbels breien. Voor de overige steken brei je blokjes, op de heengaande naald, 5 recht, 5 averecht (herhalen). Op de teruggaande naald, de steken breien zoals ze zich voordoen (dus voorkant recht/achterkant averecht, voorkant averecht/achterkant recht (herhalen). Na 6 naalden wissel je dit patroontje zodat er verspringende blokjes ontstaan. Aan het eind van het handdoekje brei je nog een aantal ribbels (alle naalden recht). Voor de ophanglus kun je deze VIDEO bekijken.

Zondag 16 september is in Paleis het Loo de tentoonstelling "Oranje en de Nationale Streekdrachten" nog te zien.


...

14 opmerkingen:

  1. Gelukkig maar dat je blogproblemen voorbij zijn, niets vervelender hier dan dat! Voor Elsina mijn hartelijke felicitaties!!!

    Fijne zondag Willy! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke give away en elsina gefeliciteerd ,heerlijk gezellig blog,gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd...wat een prachtige give away! Als je zin hebt om een stofje te winnen, steeds welkom bij mij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Willy,

    Hartelijke felicitaties voor Elsina! Dank je wel voor de tip van de tentoonstelling in Paleis het Loo.

    Fijne zondag!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I congratulate you and the winners of such lovely goodies of your giveaways!
    Well done Willy :)

    Happy Sunday!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd Elsina ! Leuk dat zo'n Nederlands doekje naar Israël vliegt...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De felicitaties voor Elsina en dank je wel voor het organiseren van deze leuke give-away!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Elsina, van harte! En ik ben blij dat je bij Blogger bent doorgegaan hoor Willy. Kan je niet meer missen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Elsina gefeliciteerd.
    Prettige Zondag.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Elsina gefeliciteerd. Gelukig dat we allemaal bij Blogger zijn doorgegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. gefeliciteerd met je give away.. ik ga hem zeker ook een keer maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd Elsina en Willy bedankt voor je leuke give away.

    groetjes, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wat leuk! Dank je! Sorry voor de late reactie, ben een paar daagjes weggeweest. Prettige week!
    Elsina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kwam bij een oude mevrouw, en die had een stapel van die gastendoekjes, ze gebruikt ze als vaatdoekje. Toen ik hier rondkeek, zag ik dat het oorspronkelijk gastendoekjes zijn - is ook zo want ze hebben die afmeting. Is heel leuk. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen