zaterdag 22 februari 2014

Larksfootstitch deken

Ik ben begonnen met het haken van een deken voor de actie EEN WARME DEKEN. Tijdens het kijken naar de Olympische Winterspelen op tv zijn er al heel wat randjes gehaakt. Het patroon is de Larksfootstitch. Dit patroon gebruikte ik al eerder voor een DEKEN. De beschrijving vond ik destijds bij KARIN AAN DE HAAK. De tv gaat zo meteen weer aan. Ik nestel mij op de bank met het haakwerk op schoot.







Update 17:30 uur (na nog twee keer goud voor Nederland ;)



Een fijn weekend!

38 opmerkingen:

  1. erg leuk en heel goed om zo eens resten te verwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks for the crochet pattern. I found it and the video. Go Nederland! Haven't they done well in Sochi? Linda@Wetcreek Blog

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk!! Haken en genieten van onze Oranje schaats(t)ers, wat wil je nog meer ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kleuren hoor, en ja die spelen geweldig he genieten hoor. Gezellig weekend, groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk patroon en mooie kleurtjes!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent goed bezig en ondertussen lekker schaatsen kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is echt genieten. Kijken naar de spelen op de tv en dan ook nog zo'n mooie deken haken. Ik vind je kleuren erg mooi.
    Het wordt zeker een prachtige warme deken.
    Fijn weekend, groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vind ik leuk! Mooie combinatie's; zowel qua kleur als bezigheden ;-) Goed weekend verder en groeten van Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie kleuren, leuke steek! Gezellig haken tijdens het schaatsen. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat wordt een mooie deken en ook mooie kleuren en dan ook nog voor een goed doel !!!heel mooi .....nog veel plezier ermee en een fijn weekend ..
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie deken wordt het voor een mooi doel.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is inderdaad goed te combineren...haken en schaatsen kijken. Dat laatste heb ik wel gedaan, dat eerste niet. Ik heb niet zoveel met haken maar met mijn rsi armen is het ook vragen om pijn. We hebben weer twee keer goud, het zal wennen worden volgende week zonder de OS.

    Een fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ja...een heerlijke GOUDEN! (goed hé) combinatie! en wat wordt je deken mooi!! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Willy,
    Wat een prachtige deken wordt dit zeg! Heel mooie kleuren en dat-ie warm wordt daar twijfel ik helemaal niet aan....
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zullen ze daar blij zijn met jou deken!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat haakt lekker weg zo bij de TV. En leuk met al die kleuren. Ik heb nog een leuke lap liggen voor een babybed dekentje....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hopelijk duren de spelen lang genoeg om je deken af te krijgen :-) maar hier gaat zeker iemand lekker warm mee hebben!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige kleuren en voor een goed doel schenkt het zeker voldoening!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi met al die kleuren. Succes verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lief van je om voor Ineke haar actie een deken te maken. De Roma's zullen er blij mee zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. mooie kleuren, mooie steek, mooi doel!
    en heel toepasselijk om dit te doen terwijl je naar het schaatsen kijkt. ik hoop wel dat je door de roes van het schaatssucces de haakkluts niet kwijt raakte ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie deken! En inderdaad ik zie een stukje behang.
    Groet de Juffrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige deken wordt dat Willy!
    Mooi werkje onder het schaatsen.
    Je gebruikt mooie gezellige kleurtjes!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi,mooi! Ik kreeg een beetje het idee van een veld met bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je deken wordt prachtig Willy! Je hebt ook voor mooie kleuren gekozen!

    Veel haakplezier!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Willy,
    Wat een prachtige deken met mooie kleuren.
    En............wat haak je netjes.
    Prachtig.
    Lekker werkje bij de tv he?
    Ik breide gisteren bi j de tv twee pannenlappen voor de caravan. En ook nog omgehaakt.
    Ik raak helemaal weer aan het handwerken door het bloggen.
    Groetjes, Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dag Willy,

    Ja, dat klopt, ik was er op zondag. En zo ken jij de ene en ik de andere dame :)
    Dank voor je reaktie en ik geniet erg van jouw blog!

    Hartelijke groet,
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat word dit een mooie deken Willy leuk om te zien, dat je weer in de weer bent
    Vandaag Öppet Spår!!!!

    Fijne handwerkweek vanuit Zweden groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtige deken met al die kleurtjes!!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Leuke steek is dat en inderdaad een heerlijk en natuurlijk ook nuttig werk boor bij de tv.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik vind het een mooie deken worden. Had wel graag n's geweten met welk type wol (merk) je haakt? Ik vermoed een acryl/wol mengeling ... :-)
    Groetjes,
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het meeste is acrylgaren, geschikt voor haaknaald 3,5.

      Verwijderen
  32. Ik kom hier toevallig voorbij, dit deken is wondermooi!

    Sla ik op bij TO DO. Had nog nooit van deze steek gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oh, ZO MOOOOOOOI ! Ook ik, geniet er veel van haken ! :D
    NADINE

    BeantwoordenVerwijderen